Търсиш агротехника?Получи най-добра цена

Пътят на лютите чушки от село Кокаляне до целия свят (ВИДЕО)

29.02.2020 г.
9752
Една семейна българска компания за производство, преработка и търговия с люти чушки смело крачи напред към необятните световни пазари. Историята на Chilli Hills (Люти хълмове) започва преди близо 7 години през 2013 г. с градина от 1 дка. в село Кокаляне край София, разказа пред Село създателят ѝ Александър Кюркиев.

В последните 5-6 години стопанството се развива и променя облика си и в момента площта на градините с редки видове люти чушки от цял свят е над 30 декара - 20 дка са на полето, а останалите 10 дка се отглеждат в оранжерии. 

С разрастването на фермата, компанията започва да прави и преработка на добитата суровина като обработват и консервират лютите чушки под формата на люти сосове, пасти, маринати и много други разнообразни продукти.

Нишово производство с високо качество

“Първоначално започнахме със земеделието, сега фокусът ни се насочва към производството на краен продукт. Това е много тънък момент, изцяло сме отдадени на създаването на нови рецепти и преработката на суровината се случва изцяло при нас - от семката до бутилката всичко си правим сами”, разказа Александър.

“Ние избрахме по-нишово производство, където имаме по-малко конкуренция. Продуктите, които правим са висококачествени, 100% натурални без употреба на стерилизатори, нишесте, консерванти, сгъстители и оцветители, а всички цветове на крайния продукт се постигат със собствени авторски рецепти, които се разработват с различни продукти и сортове люти чушки”, разказа Александър.

С развитието на преработката, Chilli Hills постепенно изграждат собствени фирмени магазини, чрез които да реализират произведената крайна продукция. Всичко това компанията постига без европейско финансиране до момента - със собствени средства и реинвестиции. “Обмисляме идеята занапред да кандидатстваме за европейско субсидиране на земеделското си производство - тъй като планираме разширяване на площите, модернизация на оранжерийното производство, но също така и инвестиции в маркетинг”, каза Александър Кюркиев.

Брандът е много важен за имиджа и пазарите

Много разчитаме на бранда Chilli Hills Farm за утвърждаването на имиджа си, казва Александър. Освен в България, компанията работи в над 12 държави по целия свят и пазарът им се разширява с всеки изминал ден.

Много усилено Chilli Hills работи с Италия, където вече българските люти продукти си имат и дистрибутор. В Литва българският бранд вече е изпреварил местната водеща марка, която се занимава с подобен тип продукти. Дистрибутор на българската компания в прибалтийската държава е на път да отвори собствен магазин за родните люти сосове, маринати и пасти, разкри Александър.

Отлично се търгуват продуктите на Chilli Hills и чрез най-голямата платформа за онлайн търговия в света Amazon, като така достигат до държави в целия свят. Във всяка държава обаче българската компания има посредник с регистрирана фирма, който я представя.

Каква е тайната на успеха?

Постоянство и търпение са двата ключови фактора за всеки един бизнес, включително и за развитието на Chilli Hills, категоричен е Александър Кюркиев.

За да правиш бизнес в агросектора, трябва да ти идва отвътре - не да го правиш с користни цели. Трябва най-вече желание да работиш със земята и търпение за това, каза в заключение собственикът на лютата ферма.

София Белчева, © 2020 Агро Клуб - AgroClub.BG

Последвайте АгроКлуб във Фейсбук

AgroClub.bg