Търсиш агротехника?Получи най-добра цена

ЕК: Производството на краве мляко бележи ръст от 4.6%, а цените се изравняват с европейските

07.10.2020 г.
8309
Производството на краве мляко в България бележи ръст от 4.6% спрямо 2019-а година и сравнително изравняване с европейските изкупни цени. Това сочат актуални данни на Европейската комисия, публикувани в началото на тази седмица.

Средната изкупна цена на кравето мляко през Август 2020 е скочила до 31.16 EUR / 100 кг., което прави повишение с 4.8% спрямо година по-рано. Така цената на кравето мляко в България вече е малко по-висока от цената в Белгия (29.47 EUR/ 100 кг.) и Чехия (30.74 EUR/100 кг.).

Динамиката на цените на кравето мляко можете да видите тук:





В ЕС, но и в световен мащаб, предлагането на мляко надвиши всички очаквания. През първите 7 месеца на 2020 г. в
основни страни / региони износители (ЕС-27, Великобритания, САЩ, Нова Зеландия, Австралия, Аржентина, Уругвай) имаше 2,1% ръст, с отрицателни цифри само за Нова Зеландия (-0,1%) и Великобритания (-0,7%). Добър старт на новия сезон в Австралия е стимулиран от благоприятни метеорологични условия.

Глобалната търговия с мляко и износът от ЕС са забележително силни. Увеличеният внос може да отразява увеличение от стратегии за потребление или складиране и продоволствена сигурност заради опасения от втора вълна на Covid19.

Износът на сирене от ЕС за Япония се е увеличил с 12% през януари-юли 2020 г., като по този начин превръща Япония
във втора по важност експортна дестинация, след САЩ. Сега обаче износът на млечни продукти от ЕС е в по-голямо предизвикателство поради поскъпването на еврото спрямо щатския долар, както и поскъпването на японската йена.



България продължава да държи сравнително стабилни, макар и малки количества в износът на краве сирене. За съжаление българската преработвателна промишленост не може да осигури конкурентно предимство и да изнесе краве масло за никоя дестинация през 2020-а година.

Най-големите вносители на сирене остават Англия, Русия, Япония и Саудитска Арабия. 

Интересно е да се отбележи, че България се нарежда на второ място в ЕС по процент н аразходите в семействата, които се отделят за покупка на мляко и млечни продукти. В потребителската кошница на българите, най-големи са разходите за сирене и кашкавал, след което - за мляко, краве масло и сладки млечни продукти.

© 2020 АгроКлуб
Коментари 0

Коментари:

Последвайте АгроКлуб във Фейсбук

AgroClub.bg