Все по-засилващите се тенденции за търсене на чиста, билогична и вегетарианска храна от страна на домакинствата, ресторантите и дори големите глобални търговски вериги със сигурност ще променят пазара, който отчита все по-слабо търсене на месни продукти. В този контекст дори McDonalds отчете, че един от най-търсените бургери във веригата в Германия през последната година е с новия вид протеинови - безмесни кюфтета.
Именно тази тенденция изкара извън нерви неправителствената организация, известно в Европа като "агро бухалката" в политиките в сектора - Копа Коджека, която разпространи своя позиция, в която се казва:
"Стига със сюрреалистичните деноминации на месо и млечни продукти!
Европейските животновъдни организации започват кампания
срещу злоупотребата с наименованията на месо."
Острият и крещящ от отчаяние акцент показва загубите, които се очертават пред целия сектор на производство на месо, поради налагащите се и необратими нови тенденции. Зад позицията на Копа Коджека, в която за да членуваш се плаща 300 000 EUR членски внос, застават редица асоциации и корпоративни представители на месната индустрия в западна Европа. Секторът пострада допълнително от мащабния скандал в Германия с чудовищни издевателства срещу животни от страна на работници, които освен всичко, работели в клането и пакетажа на месо заразени с коронавирус и без нужните предпазни мерки.
Заради все по-нарастващият брой на отказващите се от месо, Копа Коджека стартират инициатива с хаштаг в социалните мрежи, от където същевременно идва най-голямата кампания срещу месната индустрия, с призив за тагване "това не е бургер".

Припомняме, че още през 2009-а година по време на семинар в Златни пясъци, български топ-представители на аграрния бизнес и НПО организации, буквално изгониха генералния секретар на Копа Коджека - Пека Песонен, който бе дошъл с цел уж България да стане член на организацията. Визитата му тогава бе по инициатива на евродепутата Петя Ставрева, сега председател на политическата формация Обединени земеделци.