Търсиш агротехника?Получи най-добра цена

Повече пари за реклама на българско вино през 2020 г. в държави извън ЕС

20.01.2020 г.
7572
През тази година българските производители и търговци на вино ще получат по-високо финансиране, за да рекламират виното си в чужбина. Вместо 50% безвъзмездна помощ, както през 2019 г., през настоящата година при представянето на вина зад граница, винарите ще получават още 30% национално съфинансиране по мярка „Популяризиране в трети държави“ от Националната програма за подпомагане на лозаро-винарския сектор 2019 – 2023 г., съобщават от Държавен фонд Земеделие.

Увеличава се и годишният бюджет по мярката. За 2020 г. са предвидени близо 6,3 млн. лв.  – близо 4 млн. лв. (3 911 600 лв.) европейско и над 2,3 млн. лв. (2 346 960 лв.) национално съфинансиране. За сравнение, през 2018 г. по мярката са били разпределени общо 4,69 млн. лв.

Първият прием по мярката за 2020 г. ще бъде отворен от 17 февруари до 6 март 2020 г. По нея се промотират вина със защитено наименование за произход (ЗНП), защитено географско указание (ЗГУ) и сортови вина без ЗНП/ЗГУ.

В случай че кандидатите изберат да популяризират търговски марки и сортови вина без ЗНП/ЗГУ, те ще имат право единствено на финансиране от Европейския съюз в размер до 50 % от стойността на промоционалните им проекти. Ако кандидатите промотират само вина със ЗНП или ЗГУ без техните търговски марки, ще могат да получат до 50 % европейско финансиране и до 30 % национално съфинансиране.

От мярката могат да се възползват търговски дружества, чиито приходи от лозаро-винарска дейност през последните 2 години надвишават 50% от общите им приходи. За подпомагане имат право да кандидатстват още организации на производители на лозаро-винарски продукти, асоциации на организации на производители на лозаро-винарски продукти, междупрофесионални организации по Закона за виното и спиртните напитки, държавни органи и институции, чиято дейност е свързана с насърчаване на бизнеса, както и професионални организации, работещи основно в лозаро-винарския сектор.
 

Срокът за изпълнение на промоционалните проекти е от 1 до 3 години от датата на сключване на договора с ДФ „Земеделие“. Максималната стойност на едно проектно предложение за търговските дружества е до 1 млн. лв. Проектите на останалите допустими кандидати могат да достигат до 4 млн. лв.

 
По мярката „Популяризиране в трети държави“ бенефициентите имат право да заявят финансиране за дейности, насочени към Китай, Япония, Хонг Конг, Тайван, Сингапур, Виетнам, Тайланд, Малайзия, Алжир, Русия, Беларус, САЩ, Канада, Мексико и Бразилия.

© 2020 Агро Клуб - Agroclub.bg
 
Коментари 0

За да коментирате, е нужно да влезете

  • лозарска програма
    27.11.2019 г.
    19886
    Въвеждат промени в мерките на Лозаро-винарската програма 2019-2023
    Виж повече
  • вино
    25.11.2019 г.
    26849
    Франция е най-големият износител на вино от ЕС, Италия - топ производител
    Виж повече
  • вино
    03.10.2019 г.
    71972
    Красимир Коев: Винарите да усвояват по-активно парите за реклама на вино! (ИНТЕРВЮ)
    Виж повече

Последвайте АгроКлуб във Фейсбук

AgroClub.bg