Експортна стратегия за сектор Плодове и зеленчуци разработи Министерството на земеделието, храните и горите. Това съобщи по време на третото издание на Международната конференция InteliFresh 2020 зам.-министър Чавдар Маринов.
Целта на стратегията е да се определят експортни дестинации, на които биха могли да достигнат българските плодове и зеленчуци. Това е един косвен инструмент, който цели да се постигне преодоляване на съществуващия дисбаланс между износа и вноса. Стратегията е стъпка за повишаване затвърждаването на съществуващите ни пазари и да ги разшири - Близкия Изток, Саудитска Арабия.
Проект на Експортната стратегия е представена пред браншовите организации на плодовете и зеленчуците и в момента се очакват бележки по нея. По време на обсъждането са постъпили много въпроси, свързани с каргото, с осъществяването на транспорта, което е от изключително важно значение за осъществяването на експорта на плодове и зеленчуци. Очакванията са в рамките на следващия месец да се финализрат окончателните текстове и стратегията да се презентира официално.
По думите на зам.министър Чавдар Маринов за намирането на успешен пазар на българските плодове и зеленчуци трябва да се ръководим от качествена продукция, обеми, изравнени партиди, придружени със съответната документация, за да се реализират нашите плодове и зеленчуци.
София Белчева, © 2020 Агро Клуб - AgroClub.BG