Как навреме да оптимизираме транспортните разходи в стопанството?

В динамично развиващия се свят ролята на транспорта става все по-значима. Изключение не прави и земеделският транспорт, при който логистичните изисквания се повишават заради новите реалности. 

Пред какви предизвикателства са изправени земеделските стопани?
  • В последно време с изграждането на магистралната мрежа много често обработваемите площи са разделени от базите на земеделските стопанства и те се свързват с обиколни пътища със значителна дължина. Тракторният транспорт се явява неефективен заради голямото разстояние и ниската скорост;
     
  • По другите пътища от републиканската пътна мрежа съвременните леки и товарни автомобили се движат с висока средна скорост и нараства опасността от инциденти с тракторния транспорт, главно заради по-ниската му скорост;
     
  • В Германия е установено, че 70 % от всички операции в смесените (земеделски и животновъдни) стопанства са товаро-разтоварни и транспортни;
     
  • У нас е известно, че над 20 % от себестойността на зърното се формира от транспортните разходи през цикъла на отглеждане на зърнените култури;
     
  • Тракторният транспорт е превъзходен за движение в нивата и по „черни“ пътища, където автомобилният най- често е безпомощен;
     
  • В земеделието транспортът е най-проблемен и критичен при прибирането на продукцията.
     
Горните факти заслужават сериозен анализ и вземане на правилни решения от всеки земеделски производител, когато е изправен пред избор за покупка на земеделски машини. 


Оптиком ООД дава ефективни решения за оптимизиране на транспорта в земеделието

Оптиком ООД предлага ефективни решения за оптимизиране на транспорта в земеделието, особено за критичните за всеки зърнопроизводител 25-та до 29-та седмица на годината - времето за жътва на есенниците. 



Претоварващите ремаркета - защо да ги използваме и кои са предимствата при работа с тях?
 

Добро решение, което заслужава особено внимание, е употребата на претоварващи ремаркета. С тях бързо се събира зърното от пълните бункери на комбайните и се претоварва в чакащи извън нивата транспортни средства. Гумите на тези ремаркета, както и на теглещите трактори, са широки, работят с ниско налягане и не преуплътняват почвата на обработваемите полета. За превоза на зърното може да се ползва автомобилен транспорт, който е по-ефективен на пътища с твърда настилка и позволява по-висока транспортна скорост.


Предлаганите от Оптиком ООД претоварващи ремаркета се произвеждат в завод Кобзаренко в Украйна и са съвместна германо – украинска проектна разработка. Заводът е с огромни производствени възможности – над 20 различни вида земеделски машини в над 100 модела. Оптиком ООД е в тясно сътрудничество със завод Кобзаренко и е изключителен представител за България. Произвеждат се седем модела претоварващи ремаркета с обем на бункера от 9 до 50 м³ и съответно с товароносимост от 7,2 т до 38 т. Малките модели са едноосни, а най-големите – триосни. Дебитът на разтоварване варира от 3 до 12 т/мин и се определя от диаметъра на претоварващия шнек, който в зависимост от модела може да бъде ǿ 320, ǿ 420, ǿ 520 или ǿ 600 мм. Голямата производствена гама дава възможност на земеделските стопани за прецизен и оптимален избор в зависимост от обема на бункерите на комбайните им и разстоянието, на което ще се транспортира зърното.

Най-предпочитаният модел претоварващи ремаркета в България е PBN 20/2, с обем на бункера 20 м3 и товароносимост 14 700 кг. 


Тези ремаркета са с диаметър на шнека 420 мм и дебит - 3 или 6 т/мин при задвижване съответно от ВОМ на трактора на 540 или 1000 об./мин. Ремаркето е двуосно с тандемно разположени оси, което го прави много маневрено и лесно управляемо на заден ход. Това претоварващо ремарке се агрегатира с трактор с мощност 120 – 150 к.с. и побира 2 бункера на големи комбайни или 3 на комбайни с по-малки бункери. Претоварването може да се извърши за по-малко от 3 мин., ако се използва включен ВОМ на трактора на 1000 об./мин. С това ремарке може бързо и лесно да се пълнят т.нар. биг-бегове. Претоварващото ремарке е предвидено да отговори на най-високите изисквания на технологиите в този сектор. То може да бъде оборудвано със система за претегляне и дистанционно предаване на данни, когато продукцията се продава директно от нивата. С него лесно се зареждат сеялките през есенната сеитба, ако се поръча ръкав с дължина от 1,2 м. За зареждане на широкозахватни сеялки е предвиден шнек с дължина 15 м. и диаметър 25 см. Също така може да бъде поръчано с претоварващ шнек с диаметър 520 мм. и дебит от 12 т/мин.

Изводът: Инвестицията в претоварващо ремарке намалява част от големите инвестиции за комбайн

Практиката в Украйна е показала, че площ, която се е прибирала от 6 зърнокомбайна, сега се прибира от 4 зърнокомбайна с две претоварващи ремаркета. Тази увеличена производителност с около 30 % се дължи и на факта, че  разтоварването на бункерите на комбайните в тези обемни ремаркета е лесно и се извършва предимно в движение. Простата сметка показва, че инвестирайки в претоварващо ремарке, стопаните могат да спестят част от големите инвестиции за комбайн.

Сега имате възможност да се възползвате от специалното предложение на Оптиком за покупка на Ремаркета Кобзаренко с 5% допълнителна отстъпка за машини на склад:

САМОТОВАРЕЩИ СЕ ремаркета КОБЗАРЕНКО за 12, 18 или 24 бали или
ПРЕТОВАРВАЩИ ремаркета КОБЗАРЕНКО за зърно и тор от 9 до 50 кв.м

Заявка за оферта или повече информация може да направите на 0700 70 705 или в интернет на адрес: 
opticom-bg.com


© 2020 Агро Клуб - Agroclub.bg
 
Коментари 0

За да коментирате, е нужно да влезете

Последвайте АгроКлуб във Фейсбук

AgroClub.bg