Търсиш агротехника?Получи най-добра цена

Виртуалните шоуруми за агротехника или заблудата на организаторите на изложения в условията на Covid19

28.09.2020 г.
8886
След началото на световната пандемия от Covid19, десетки големи производители на селскостопанска техника стартираха надпревара в създаването на виртуални шоуруми за агротехника. Началото започна след като най-голямото италианско изложение за трактори и селскостопанска техника - EIMA, обяви че залага на виртуални турове, с цел да избегне буквален фалит. Същевременно това решение не попречи на AGCO и John Deere - едни от най-големите клиенти на EIMA да обявят, че се отказват от изложението. Новината за решението на двата гиганта в производството на трактори и земеделска техника буквално шокира бранша, който до голяма степен се влияе от решенията на "големите".

Същевременно AGCO, John Deere, Amazone, Claas и редица други световни брандове започнаха да представят свои онлайн виртуални шоуруми като алтернатива на изложенията и физическото посещение на търговски бази в условията на пандемията от коронавирус. 

Защо виртуалните шоуруми са обречени на провал?
Причините са комплексни, но може да се приоритизират така:
  • Потребителското изживяване е много слабо и незадоволително. Подобни виртуални турове бяха модерни (особено за хотели и забележителности) през периода 2009-2012-а година. Сега са отживелица. Потребителите в повечето случаи използват виртуална 360 градусова обиколка само веднъж, но не разчитат на този метод за откриване на това, което търсят.
  • Т.нар. виртуални шоуруми са трудни и бавни за навигиране, неудобни за разглеждане на съдържание, особено през смартфон (защото повечето от използвания софтуер е ъпдейт на стари софтуери от преди 10 години, които се използваха най-вече в сферата на туризма).
  • Виртуалните шоуруми в крайна сметка винаги водят до онлайн съдържание, което дублира съдържанието в уеб сайтовете на компаниите - като текст, снимки и видео.
  • Модерен и с добра навигация уеб сайт е цялостно много по-добро решение, което позволява на потребителя по-бърза, лесна и приятна навигация, отколкото "3D лутане" наляво и надясно, за да се стигне в крайна сметка до еднакво уеб съдържание в така наречените "виртуални шоуруми".
  • Във всички представени виртуални шоуруми за агротехника липсва интерактивното изживяване, свързано с - въпроси / отговори в реално време; поднасяне на съдържание на база изкуствен интелект (AI) по предварително зададени въпроси и др.
  • Съдържанието във всички виртуални шоуруми е напълно ограничено откъм споделяне в социалните мрежи, поради спецификата на остарялата си визия и кодово програмиране.
  • Зареждането на Java скриптовете във виртуалните шоуруми може да се окаже трудно изживяване за потребители с по-стари и бавни компютри или бавен интернет. 

Потребителското поведение не се интересува от някакво изживяване във виртуален шоурум с нарисувана на анимация рецепция с жена, която не върши никаква работа, а търси конкретно - информация, данни, сравнителни характеристики, актуалност на информацията и офертите, и най-вече видео представяния и видео съдържание.

Това означава, че през следващите години ще се утвърждава търсенето на качествена и добре подредена информация в модерни уеб сайтове, както и изживяването на реално физическо посещение на търговски бази или изложения, където социалният и професионален контакт на земеделците и заетите в агроиндустрията, не може да бъде компенсиран по никакъв начин с "виртуални разходки".

източник: Новини за трактори - Агросалон.БГ

Последвайте АгроКлуб във Фейсбук

AgroClub.bg